1. Hjem
  2. Hjelp
  3. Kundeforhold
  4. Hva Er Morrow Banks Retningslinjer For Klager

Hva er Morrow Banks retningslinjer for klager?

Veiledning for å klage, og våre retningslinjer for klagebehandling:
  • Vi ber om at alle klager sendes oss skriftlig slik at det ikke er tvil om hva du klager på, og hva du ber om. Du kan sende inn klage via Bankens innloggede sider eller per brev. Om du sender klage per brev ber vi om at du merker henvendelsen din som en klage.
  • Vi ber deg om å legge ved all relevant dokumentasjon slik at vi kan foreta en best mulig vurdering av grunnlaget for klagen din.
  • Ved mottak av klagen vil vi bekrefte at klagen er mottatt, angi forventet saksbehandlingstid og informere om adgang til å få klagen behandlet i klagenemnd
  • I klagesaksbehandlingen vil vi undersøke eventuelle interessekonflikter, og jobbe for å unngå eller begrense disse. Av den grunn vil klager behandles av en annen saksbehandler enn vedkommende som tidligere har behandlet saken klagen gjelder.
  • Når vi behandler klagen din, vil vi innhente og vurdere all relevant informasjon for å kunne gjøre en helhetlig og grundig vurdering av saken.
  • Vi skal svare deg i et klart og tydelig språk.
  • Vi skal svare deg så snart som mulig. Dersom vi ikke klarer å overholde forventet behandlingstid skal vi informere deg om årsaken til forsinkelsen og om når vi mener vi vil bli ferdige.
  • Om vi ikke kan ta klagen din til følge skal vi gi deg en skriftlig begrunnelse for avslaget og informasjon om muligheten for å bringe saken inn for en klagenemnd.
  • Hvis du ikke er enig i vår vurdering kan du sende klagen til Finansklagenemda for uttalelse.
Henvendelser til Finansklagenemda sendes per post til:Finansklagenemda, Postboks 53 Skøyen, Oslo, Norge. Finansklagenemnda kan også nås på telefon nr. 23 13 19 60.