Nettbank og app

Hva kan vi hjelpe deg med?

BankID

Du bestiller BankID i din dagligbank.

Fra 22. august 2024 kan du ikke lenger bruke BankID på mobil, men må bruke BankID på app. Dette kan du lese mer om her.

Kontakt dagligbanken din for mer informasjon om BankID, eller les mer på BankIDs hjemmeside.
Gå til spørsmålet

Din BankID er personlig og bør ikke under noen omstendigheter deles med noen andre. Du bør heller aldri signere med din BankID på oppdrag fra noen andre.

Å signere med BankID sammenlignes med en håndskrevet signatur på papir, noe som gjør at du står ansvarlig.
Gå til spørsmålet

Hvis du har mistet den mobile enheten der du har aktiv BankID, må du sperre den umiddelbart. Det samme gjelder hvis du har vært offer for et svindelforsøk. Kontakt banken som har utstedt BankID-en din for å sperre den.Gå til spørsmålet

For din trygghet tilbyr vi kun BankID som signeringsalternativ. Dersom din BankID ikke fungerer ber vi deg om å kontakte banken som har utstedt din BankID.

Fra 22. august 2024 vil BankID på mobil ikke lenger være tilgjengelig for innlogging på Mine Sider. BankID på mobil fases ut overalt og erstattes med BankID app. Dette kan du lese mer om her.
Hvis dagligbanken din er en av de banker som ikke har støtte for BankID på app har de egne alternativer som fungerer på samme måte.Gå til spørsmålet

Morrow Bank App

Ja, du kan laste ned og lagre fakturaen direkte i appen. For å gjøre dette, velg "Vis faktura" og deretter "Forhåndsvis PDF faktura". Derfra kan du velge å laste ned / lagre fakturaen.Gå til spørsmålet

Ja. Har du et Morrow Bank Mastercard får du som regel en automatisk forespørsel om å gjøre dette i appen.Gå til spørsmålet

Først og fremst så anbefaler vi å oppdatere appen til siste versjon eller slette den og starte den på nytt, før man eventuelt kontakter banken. Er det gjort endringer på telefonen som påvirker den biometriske signaturen som er lagret på telefonen kan dette være grunnen. For å få appen til å virke igjen kan man trykke «Logg inn med BankID» på nytt. Da genereres ny biometrisk signatur og flyten skal igjen fungere optimalt. Gå til spørsmålet

Hvis du minimum har dekket beløpet som står som "Minimum å betale" på fakturaen din, vil betalingsstatusen i appen vise fakturaen som betalt.For å få full oversikt over hvor mye du har igjen å betale av fakturaen, ber vi deg om å logge på Min Side i nettbanken.Gå til spørsmålet

Kortet kan du enkelt sperre selv i appen ved å trykke på fanen "Kort" og deretter "Mitt kredittkort" som du finner under knappen med de tre prikkene øverst til høyre.Du kan også sperre kortet på Min Side, under Mitt Kort, eller ved å ringe (+47) 21 00 74 55.Gå til spørsmålet

Fra 8. august 2022 er det ikke lenger mulig å betale fakturaen direkte i appen.

Du kan fremdeles finne fakturaen din i appen og på Min Side.
Gå til spørsmålet

For øyeblikket er det kun mulig å betale faktura med bonuspoeng via Min Side i nettbanken, men vi jobber med å få denne funksjonen også i appen.
For å ta ut bonuspoeng mot faktura:Logg inn på Min SideKlikk på 'bonuspoeng'Gå til 'Bruk bonus'Bekreft uttak på knappen 'Bruk bonus'Gå til spørsmålet

Ja, du logger inn i appen med BankID eller biometri, som begge er sikre innloggingsmetoder.Gå til spørsmålet

Alle kunder med lån, kredittkort eller en sparekonto i Morrow Bank kan bruke appen vår. Gjennom appen får du enkelt tilgang til blant annet kontodetaljer, transaksjonsoversikt og fakturaoversikt.

Vi anbefaler at du skaffer appen for å få en rask og enkel tilgang til produktene dine. Det er selvfølgelig helt gratis.
Gå til spørsmålet

Morrow Bank appen finnes både for iOS og Android, og du kan laste den ned helt gratis i App Store og Google Play.

Det kommer stadig oppdaterte versjoner av appen, og vi anbefaler at du alltid har den nyeste versjonen på telefonen, både for å få tilgang til de nyeste funksjonene og forbedringer, samt for å unngå at den går sakte.
Gå til spørsmålet

Min Side

Velg "Mine Sider" øverst til høyre på nettsidene.

Du logger enkelt inn ved bruk av BankID på app, kodebrikke eller sms.
Gå til spørsmålet

Meldingsboksen finner du når du er logget inn på Min Side.

Velg "Innboks" i menyen øverst til høyre.
Gå til spørsmålet

Noen ganger blir det dessverre krøll i maskineriet når all teknikk skal snakke sammen. Vent litt og prøv på nytt etter en stund.

Dersom din BankID ikke fungerer kan du forsøke å slette nettloggen din, eller prøve en annen nettleser.

Du kan også finne nyttige verktøy for din BankID her
Gå til spørsmålet

Innbetalingene dine vises i transaksjonshistorikken for valgt produkt, på Min side og i appen.Gå til spørsmålet

Du kan sende en sikker melding til banken via meldingsfunksjonen på Min Side. Der kan du også sende dokumenter med sensitiv informasjon i de tilfellene det er aktuelt.Gå til spørsmålet

Fant du ikke svaret?

Kontakt oss

Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom meldingsboksen på Mine Sider.
Kundeservice
(+47) 21 00 74 50
Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)

Sperre kort
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Mine Sider eller i appen

Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen