Vedrørende sms om nytt kontonummer for betaling fra 1. november

Onsdag 30.oktober sendte vi ut en sms om endring av kontonummer til enkelte kunder. Dessverre gikk ikke denne endringen som planlagt og vi ber deg derfor om å se bort ifra denne. Du beholder tidligere brukt kontonummer for innbetaling. Er du usikker på hvilket kontonummer du skal bruke vil du alltid finne dine betalingsdetaljer på Min Side.Har du gjort innbetaling til nytt kontonummer kan du ta det helt med ro - pengene blir automatisk overført til din eksisterende konto. Er du berørt mottar du en sms fra oss om dette.Gå til spørsmålet

Dersom du mottok en SMS om endring av kontonummer ber vi deg bortse fra denne. Du kommer til å beholde ditt tidligere kontonummer og KID. Du finner korrekt betalingsinformasjon på Min Side og på din faktura.Gå til spørsmålet

Har du allerede gjort innbetaling til det nye kontonummeret så vil innbetalingen bli registrert mot din konto som normalt. Vi anbefaler at du sjekker lagret betalingsinformasjon, slik at det er tidligere brukt kontonummer som blir brukt for kommende betalinger. Gå til spørsmålet

eFaktura

Nei, du må selv godkjenne eFaktura i nettbanken før forfallsdatoen. Du kan også endre beløp direkte i nettbanken før du godkjenner eFaktura.Gå til spørsmålet

Ja, du kan endre beløp og dato i nettbanken din helt frem til forfall.Gå til spørsmålet

Ja, du vil få varsel fra banken din i de kanalene du har valgt.

Morrow Bank vil ikke sende fakturaoppsummering på e-post når du har en aktiv eFakturaavtale.
Gå til spørsmålet

Ja, Morrow Bank tilbyr eFaktura på lån. Du finner også fakturaene dine på Min Side og i Morrow Bank Appen.Gå til spørsmålet

Generell info om eFaktura:

- Du slipper å taste in KID-nummer og annen betalingsinformasjon.
- Du kan endre beløp og forfallsdato ved behov.
- Du kan se eFakturaen i nettbanken din, den kan også printers ut ved behov.
- I nettbanken kan du selv velge om du vil bli varslet via SMS eller e-post.
- Du vil ikke motta eFaktura hvis du er i purrestatus.
Gå til spørsmålet

Finanstilsynet har bestemt at fakturaer for kredittkort skal være utfylt på forhånd med totalt utestående beløp. Du har fortsatt fleksibilitet til å endre beløpet til ønsket beløp når du godkjenner faktura i nettbanken. Beløpet du velger må dekke minstebeløpet. Les mer om Finanstilsynets retningslinjer for fakturering av kredittkortgjeld her.Gå til spørsmålet

For å sette opp eFakturaavtale må du gi generell aksept for eFaktura gjerne kalt «Ja takk til alle» eller "Alltid eFaktura" i din dagligbank.Les mer på eFaktura sine egne sider.Du finner alltid en oversikt over dine fakturaer på Min Side og i Morrow Bank Appen.Gå til spørsmålet

Du kan se og laste ned fakturaen din som PDF i nettbanken når du godkjenner eFaktura. Du vil også finne faktura til nedlastning i PDF versjon på Min Side som vanlig.Gå til spørsmålet

Dine eFaktura-avtaler vises i alle norske nettbanker som er registrert på deg. Når fakturaen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt regningen i.Gå til spørsmålet

For å sette opp eFakturaavtale må du gi generell aksept for eFaktura, gjerne kalt «Ja takk til alle» eller «Alltid eFaktura» i din dagligbank.Les mer på eFaktura sine egne sider.De ulike bankene har forskjellige oppsett, ta derfor kontakt med banken din om du trenger hjelp med å sette opp «Ja takk til alle»/«Alltid eFaktura».Du finner som alltid en oversikt over dine fakturaer på Min Side og i Morrow Bank Appen.Gå til spørsmålet

Nei, vi tar ingen fakturagebyrer for eFaktura.

Selve betalingen koster det samme som en vanlig nettbankbetaling. Hør med din bank hva dette koster.
Gå til spørsmålet

AvtaleGiro

Vi tilbyr for tiden kun eFaktura, men ikke AvtaleGiro på kredittkortet vårt.

I tillegg sender vi ut en faktura-oppsummering på e-post. Selve fakturaen finner du ved å logge inn på Min Side.
Gå til spørsmålet

Ja, du kan bruke AvtaleGiro til å betale dine fakturaer fra Morrow Bank. Dette legger du opp i nettbanken hvor du har kontoen du benytter for å betale fakturaer fra Morrow Bank.Hvis du velger å opprette AvtaleGiro i nettbanken, vil vi kort tid etter sende deg en e-post hvor vi ber deg om å bekrefte at minstebeløpet trekkes. Dette er en forutsetning for at AvtaleGiro for Fleksibelt lån skal være gjeldende.
Gå til spørsmålet

Purring og inkasso

Dersom innbetaling til siste forfall ikke er mottatt innen ny faktura utsendes, vil du motta en purring. Har du betalt fakturaen ved månedsskiftet kan vi ha sendt deg purring før innbetalingen ble registrert i våre systemer. Se i så fall bort fra purringen.

Vi anbefaler deg å sjekke dine transaksjoner og innbetalinger jevnlig på Min Side under "Transaksjoner".
Gå til spørsmålet

Vi anbefaler deg å ta kontakt med inkassobyrået for å finne en nedbetalingsløsning. Inkassoselskapet har rett til å beregne salærer som du må dekke, samt gebyrer. Det innebærer at lånet ditt kan bli betydelig dyrere enn det var i utgangspunktet. Samtidig risikerer du å bli registrert med en betalingsanmerkning.Gå til spørsmålet

Misligholdt gjeld sendes til inkasso dersom forfallet på inkassovarselet er passert og vi fortsatt ikke har mottatt innbetaling. Kravet vil bli belastet med inkassogebyr i henhold til statens satser.Gå til spørsmålet

Hvis du opplever problemer med å betale ned lånet du har hos oss, er det viktig at du tar kontakt så raskt som mulig slik at vi sammen kan se på din situasjon og vurdere potensielle løsninger.

Betalingsutsettelse for kredittkort

Du kan utsette enkeltkjøp over 500 kroner. Du vil bli belastet et gebyr for hver betalingsutsettelse du oppretter og gebyret avhenger av hvor lenge du ønsker å utsette betalingen av varekjøpet.

3 måneder = 249 kr
6 måneder = 329 kr
9 måneder = 449 kr

Varekjøpet er rentefritt i utsettelsesperioden

Se prislisten for mer informasjon
Gå til spørsmålet

Du kan velge å utsette en betaling ved å gå til transaksjonslisten på Min Side og trykke på "Utsett betaling" ved siden av det varekjøpet du ønsker å utsette. Du velger så hvilken periode du ønsker og bekrefter valget med BankID. Minstebeløpet for å velge betalingsutsettelse er 500 kroner.

Merk at du må velge betalingsutsettelse i samme måned som kjøpet er gjort.
Gå til spørsmålet

Opprettelse av en betalingsutsettelse vil kun være gyldig for det gjeldende varekjøpet du utsetter. Dersom du ønsker å utsette flere varekjøp må du betale et utsettelsesgebyr for hvert varekjøp du utsetter.Gå til spørsmålet

Gebyret for en betalingsutsettelse belastes ditt kort umiddelbart og må betales på neste faktura.Gå til spørsmålet

Nei, det utsatte kjøpet blir trukket fra din tilgjengelige kreditt.Gå til spørsmålet

Betale faktura

Fra den 01.11.2022 er det ikke lengre mulig å gjennomføre betalinger fra utlandet til våre kontoer.

Alle betalinger fra utlandet vil bli satt i retur.

På bakgrunn av at vi ikke tilbyr utenlandsbetalinger har vi ikke IBAN/BIC (SWIFT) for betaling.
Gå til spørsmålet

Fakturaen betales ved å bruke konto- og KID-nummeret på din faktura.

Du kan velge å delbetale din utestående faktura. Påse da å betale minstebeløpet som fremgår av fakturaen. Minstebeløpet hver måned tilsvarer 1/60 av utestående saldo i tillegg til påløpte renter for perioden. Det månedlige minstebeløpet på fakturaen vil derfor være 3,8 % av utestående saldo, men ikke mindre enn kr 300.

Betalingsinformasjonen er også tilgjengelig på Min Side og er den samme hver måned.
Gå til spørsmålet

Vi tilbyr kun én forfallsdato, den er fast for alle våre kunder den 20. i hver måned.Gå til spørsmålet

Dersom innbetalingen av minstebeløpet eller terminbeløpet ikke er registrert hos oss ved månedsskiftet, sperres kontoen din for bruk inntil minstebeløp er betalt. Du vil også bli belastet med forsinkelsesrenter og purregebyr i henhold til statens satser.Gå til spørsmålet

Du finner fakturaen din på Min Side eller i Morrow Bank-appen. En ny faktura blir tilgjengelig i begynnelsen av hver måned og forfaller 20. den samme måneden.

Fakturaoversikten på Min Side gir deg informasjon om alle fakturaer for dine nåværende produkter, og du har også muligheten til å filtrere etter produkt eller år. For å se hele fakturaen, klikk på PDF i oversikten.

For å se hele fakturaen i appen, trykk 'Se faktura' og deretter 'Forhåndsvisning av PDF'. Du kan også velge å laste ned eller lagre fakturaen derfra.
Gå til spørsmålet

Alle innbetalinger vises på Min Side i transaksjonsoversikten.

Hvis du har betalt fakturaen før forfallsdatoen, vil betalingen være synlig på forfallsdagen til fakturaen. Bytt til 'dato' i søket når du er på 'kontohendelser' på slutten av den nåværende måneden for å få opp innbetalingen din.

Hvis du har betalt minimumsbeløpet, vil fakturaen også vises som betalt i Morrow Bank appen.
Gå til spørsmålet

Fakturavarsel sendes ut i starten av hver måned på e-post og sms, og du finner fullstendig faktura på Min Side og i appen.

Fakturaen har forfallsdato 20. hver måned, er den samme for alle våre kunder og kan dessverre ikke endres.
Gå til spørsmålet

Lån

For kunder opprettet etter 13.05.19 med annuitetslån vil Morrow Bank fakturere et terminbeløp basert på en fast nedbetalingsplan på 5 år.

For kunder opprettet etter 13.05.19 med refinansieringslån vil Morrow Bank fakturere et terminbeløp basert på den nedbetalingsplanen du valgte ved signering (3 til 15 år).

For kunder med Fleksibelt Lån (opprettet før 13.05.19) må du minimum betale fakturaens «minstebeløp å betale». Dersom du ønsker, kan du betale mer enn minimumsbeløpet. Et ekstra innbetalt beløp vil gå direkte som nedbetaling på lånet og føre til at gjelden reduseres. Når deler av lånet er nedbetalt, vil du få en disponibel kredittramme som gir deg mulighet til å igjen låne mer (f.eks. gjennom å betale varer/regninger eller overføre penger til egen konto fra Min Side).
Gå til spørsmålet

Ta kontakt med kundeservice på telefon 21 00 74 50, og fortell oss når du vil innfri hele lånet. Vi vil da beregne hvor mye renter som er påløpt siden siste gang du betalte din faktura til oss slik at du får korrekt innfrielsesbeløp.Gå til spørsmålet

Kontakt oss

Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom Min side.
Kundeservice
(+47) 21 00 74 50
Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)

Sperre kort
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Min Side eller i appen

Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen