Sparing

Hva kan vi hjelpe deg med?

Sparekonto i Morrow Bank

Ja, sparekontoen fra Morrow Bank har flytende rente, det vil si at renten justeres regelmessig. Vi følger med på markedssituasjonen og kan justere renten ut i fra dette.

Et eventuelt varsel om renteendring i kundens disfavør vil Morrow Bank sende ut 2 måneder før endelig rentejustering.

Din gjeldende rente vises alltid under kontodetaljer på Min side og i Morrow Bank appen.
Gå til spørsmålet

For å åpne en sparekonto må du ha et norsk personnummer, være fylt 18 år og ha BankID.

Det er i tillegg et krav om at du har en folkeregistrert adresse i Norge.
Gå til spørsmålet

Nei, du må ikke bytte hovedbankforbindelse for å gjøre et innskudd hos Morrow Bank.

For enkelte vil det dessuten gi en ekstra forsikring å holde innskudd hos hver enkelt bank lavere enn garantisummen fra Bankenes sikringsfond på 2 millioner kroner.
Gå til spørsmålet

Du kan se hvilken rente som er gjeldene i vår prisliste.

Når du har en aktiv sparekonto vil du også kunne se gjeldene rente under kontodetaljer på Min Side og i Morrow Bank appen.
Gå til spørsmålet

Ja, alle norske banker er medlemmer i Bankenes sikringsfond, Morrow Bank inkludert. Sikringsfondet garanterer inntil to millioner kroner for hver innskyter i hver enkelt medlemsbank. Se en informasjonsfilm om hvordan ordningen fungerer i praksis her.

Har du flere spørsmål og svar, besøk Bankens sikringsfonds nettsider.
Gå til spørsmålet

Overføring

Etter at kontoen er opprettet vil du motta ditt personlige KID-nummer i avtaledokumentene.
For å betale inn et beløp til sparekontoen din, bruker du kontonummeret og KID-nummeret ditt som du finner på Min Side.
Gå til spørsmålet

Overføringer og betalinger fra konto gjør du enkelt selv på Min Side. Beløpet vil normalt være på mottakerkontoen påfølgende bankdag og senest innen to bankdager.

Vi tilbyr kun overføringer til personlige kontoer uten bruk av KID-nummer.
Gå til spørsmålet

Fra den 01.11.2022 er det ikke lengre mulig å gjennomføre innskudd fra utlandet til våre kontoer.

Alle betalinger fra utlandet vil bli satt i retur.

På bakgrunn av at vi ikke tilbyr utenlandsbetalinger har vi ikke IBAN/BIC (SWIFT) for betaling.
Gå til spørsmålet

Kontanthåndtering

Den enkleste og raskeste måten å håndtere innskudd og uttak fra sparekontoen din, er via overføring mellom din dagligbank og din konto i Morrow Bank. Det er ingen gebyrer knyttet til overføringer.

Ønsker du å gjøre kontantinnskudd eller -uttak direkte fra din sparekonto i Morrow Bank, må du kontakte vår kundeservice. Du får da tilsendt et skjema som du fyller ut og sender tilbake via meldingsboksen på Min Side. Deretter avtales det et tidspunkt for fysisk oppmøte i bankens lokaler på Lysaker.

Ved oppmøte må du kunne vise frem gyldig norsk legitimasjon (norsk pass, norsk førerkort eller norsk nasjonalt ID-kort), eller utenlandsk pass sammen med bekreftelse på norsk personnummer.

Du kan forvente at det vil ta opp til 1-2 uker fra du først kontakter kundeservice til kontantinnskuddet eller kontantuttaket er gjennomført. Vi gjør oppmerksom på at det tilkommer et gebyr for kontanthåndtering.
Gå til spørsmålet

Du kan sette inn inntil 20 000 kroner per dag, og totalt 100 000 kroner i løpet av en periode på 30 dager.Gå til spørsmålet

Du kan ta ut kontanter inntil 10 000 kroner per dag, og totalt 100 000 kroner i løpet av en periode på 30 dager.Gå til spørsmålet

Prisinformasjon finner du under sparing, i vår prisliste.Gå til spørsmålet

Fant du ikke svaret?

Kontakt oss

Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom meldingsboksen på Mine Sider.
Kundeservice
(+47) 21 00 74 50
Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)

Sperre kort
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Mine Sider eller i appen

Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen