Sparing

Hva kan vi hjelpe deg med?

Sparekonto i Morrow Bank

For å åpne en sparekonto hos oss må du ha et norsk personnummer, ha folkeregistrert adresse i Norge, være fylt 18 år og ha BankID.Gå til spørsmålet

Du kan se hvilken rente som er gjeldene i vår prisliste.

Når du har en aktiv sparekonto vil du også kunne se gjeldene rente under kontodetaljer på Min Side og i Morrow Bank appen.
Gå til spørsmålet

Ja, sparekontoen fra Morrow Bank har flytende rente, det vil si at renten vil kunne justeres.
Et eventuelt varsel om renteendring i kundens disfavør vil bli sendt ut 2 måneder før endelig rentejustering.

Din gjeldende rente vises alltid under kontodetaljer på Min Side og i Morrow Bank-appen.
Gå til spørsmålet

Ja, alle norske banker er medlemmer i Bankenes sikringsfond, Morrow Bank inkludert. Sikringsfondet garanterer inntil to millioner kroner for hver innskyter i hver enkelt medlemsbank. Se en informasjonsfilm om hvordan ordningen fungerer i praksis her.

Har du flere spørsmål og svar, besøk Bankens sikringsfonds nettsider.
Gå til spørsmålet

Overføring

For å betale inn et beløp til sparekontoen din, bruker du kontonummeret og din personlige KID-nummer som du finner på Min Side eller i Morrow-appen.Vær oppmerksom på at innbetalingen kan ta opptil 1–2 virkedager før den blir registrert på kontoen din.Overføringer som gjøres i helger og på helligdager blir registrert førstkommende virkedag.
Gå til spørsmålet

Overføringer fra din sparekonto kan enkelt gjøres via Min Side eller Morrow-appen. Beløpet vil normalt være tilgjengelig på din private konto innen 1–2 virkedager.
Vær oppmerksom på at overføringer som gjøres i helger og på helligdager blir registrert førstkommende virkedag.
Gå til spørsmålet

Fra den 01.11.2022 er det ikke lengre mulig å gjennomføre innskudd fra utlandet til våre kontoer.

Alle betalinger fra utlandet vil bli satt i retur.

På bakgrunn av at vi ikke tilbyr utenlandsbetalinger har vi ikke IBAN/BIC (SWIFT) for betaling.
Gå til spørsmålet

Kontanthåndtering

Den enkleste måten å håndtere overføringer til/fra sparekontoen din er via Min Side eller Morrow-appen, som også er gebyrfritt.Ønsker du å gjøre kontantinnskudd eller -uttak direkte fra din sparekonto i Morrow Bank, må du først kontakte vår kundeservice. Du vil da motta et skjema som skal fylles ut og sendes tilbake via meldingsboksen på Min Side. Når skjemaet er mottatt, avtales et tidspunkt for fysisk oppmøte i våre lokaler på Lysaker.Ved oppmøte må du kunne vise frem gyldig norsk legitimasjon (norsk pass, norsk førerkort eller norsk nasjonalt ID-kort), eller utenlandsk pass sammen med bekreftelse på norsk personnummer.
Hva koster det?Prisinformasjon finner du under sparing, i vår prisliste.*
Hvor lang tid tar prosessen?Behandlingstiden er normalt opptil 1–2 uker fra mottatt utfylt skjema,
Hvor mye kontanter kan jeg sette in på sparekontoen min?Du kan sette inn inntil 20 000 kroner per dag, og totalt 100 000kroner i løpet av en periode på 30 dager.
Hvor mye kontantuttak kan jeg ta ut av sparekontoen min?Du kan ta ut kontanter inntil 10 000 kroner per dag, og totalt 100 000kroner i løpet av en periode på 30 dager.Gå til spørsmålet
En person skriver på PC. bilde.

Fant du ikke svaret?

Kontakt oss

Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom meldingsboksen på Mine Sider.

Kundeservice
Telefon (+47) 21 00 74 50

Mandag - Fredag 09 - 14
Lørdag, søndag og helligdag stengt

Sperre kort
Sperr kortet selv på Mine Sider eller i appen
Alternativt ring sperretjenesten for kort (+47) 21 00 74 55

Aktivering av digital lommebok
Aktiver selv på Mine Sider eller i appen
Ved behov for hjelp, ring (+47) 21 00 74 55