Kredittkort
Hva kan vi hjelpe deg med?
Søknad og økt kredittgrense
For å få et Morrow Bank kredittkort må du ha fylt 20 år, være folkeregistrert i Norge, og ikke ha noen aktive betalingsanmerkninger.
Vi gjennomfører en kredittvurdering ved søknaden, og tilbyr deg kredittkort basert på opplysninger gitt i søknaden, samt informasjon som kommer frem av kredittsjekken.Gå til spørsmålet
Vi gjennomfører en kredittvurdering ved søknaden, og tilbyr deg kredittkort basert på opplysninger gitt i søknaden, samt informasjon som kommer frem av kredittsjekken.Gå til spørsmålet
Du kan søke om økt kredittgrense via Min Side.
Om det er tilbudt eller ikke er basert på en automatisk totalvurdering som trekker informasjon fra de siste ligningstallene. Dersom knappen ikke vises er det fordi dette ikke kan tilbys for øyeblikket.Gå til spørsmålet
Om det er tilbudt eller ikke er basert på en automatisk totalvurdering som trekker informasjon fra de siste ligningstallene. Dersom knappen ikke vises er det fordi dette ikke kan tilbys for øyeblikket.Gå til spørsmålet
Avslag på søknad om kredittkort
Med bakgrunn i informasjonen vi hadde tilgjengelig på søknadstidspunktet, kunne vi ikke innvilge søknaden. Dette er informasjon fra en kredittsjekk og opplysningene du har gitt i søknaden.
Avslag på økt kredittgrense
Vi gjør en løpende vurdering av din kredittgrense basert på betalingshistorikk og ligningstall. Har du fått et avslag på søknaden din, betyr det at vi ikke kan øke kredittgrensen din på nåværende tidspunkt.
Du er velkommen til å søke igjen dersom denne informasjonen endrer seg på et senere tidspunkt.Gå til spørsmålet
Med bakgrunn i informasjonen vi hadde tilgjengelig på søknadstidspunktet, kunne vi ikke innvilge søknaden. Dette er informasjon fra en kredittsjekk og opplysningene du har gitt i søknaden.
Avslag på økt kredittgrense
Vi gjør en løpende vurdering av din kredittgrense basert på betalingshistorikk og ligningstall. Har du fått et avslag på søknaden din, betyr det at vi ikke kan øke kredittgrensen din på nåværende tidspunkt.
Du er velkommen til å søke igjen dersom denne informasjonen endrer seg på et senere tidspunkt.Gå til spørsmålet
Sperre kort
Dersom du har mistet kortet ditt er det viktig at du sperrer dette så raskt som mulig.
Du kan enkelt blokkere og åpne kortet døgnet rundt på Min Side og i Morrow Bank-appen, eller ved å ringe kundeservice.
Merk at sperre gjelder både fysisk og digitalt kort.
Sperretjenesten er alltid åpen på (+47) 21 00 74 55
Ønsker du å avslutte kontoen din må saldo være i null.
Gå til spørsmålet
Du kan enkelt blokkere og åpne kortet døgnet rundt på Min Side og i Morrow Bank-appen, eller ved å ringe kundeservice.
Merk at sperre gjelder både fysisk og digitalt kort.
Sperretjenesten er alltid åpen på (+47) 21 00 74 55
Ønsker du å avslutte kontoen din må saldo være i null.
Gå til spørsmålet
Du kan sperre det digitale kredittkortet tilknyttet din digitale Pay-funksjon på følgende måter:
Ved å logge inn via Min Side eller Appen:
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller andre sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk.
Gå til spørsmålet
Ved å logge inn via Min Side eller Appen:
- Velg kreditkort fra menyen
- Mine Kort
- Under digital betaling
- Velg enhet
- Slett digital betaling
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller andre sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk.
Gå til spørsmålet
Har du blokkert kortet ditt midlertidig, kan du gjenåpne det via Min Side eller appen.
Har du blokkert kortet permanent, kan du bestille et nytt kort ved å kontakte kundeservice via Min Side eller telefon 21 00 74 50 (Mandag – Fredag, 09 – 14)Gå til spørsmålet
Har du blokkert kortet permanent, kan du bestille et nytt kort ved å kontakte kundeservice via Min Side eller telefon 21 00 74 50 (Mandag – Fredag, 09 – 14)Gå til spørsmålet
Reklamasjon
Dersom du oppdager en transaksjon eller et brukersted som er helt ukjent for deg og du verken har vært i kontakt med brukerstedet eller gjort noen avtale som skulle føre til belastning er det viktig å handle raskt.
1. Sperr kortet umiddelbart
Hvis du mistenker at transaksjonen er uautorisert, må du sperre kortet så raskt som mulig.
Du kan gjøre dette:
- Via Min Side
- I Morrow-appen
- Ved å ringe vår sperretjenesten som er åpen hele døgnet (+47) 21 00 74 55- Ved å ringe kundeservice (+47) 21 00 74 50 (åpen Mandag – Fredag kl 09 – 14)
2. Politianmeld
For at vi skal kunne starte undersøkelser og vurdere en reklamasjonssak som gjelder svindel, trenger vi en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet
3. Reklamasjon
Logg inn på Min Side eller appen, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.Gå til spørsmålet
1. Sperr kortet umiddelbart
Hvis du mistenker at transaksjonen er uautorisert, må du sperre kortet så raskt som mulig.
Du kan gjøre dette:
- Via Min Side
- I Morrow-appen
- Ved å ringe vår sperretjenesten som er åpen hele døgnet (+47) 21 00 74 55- Ved å ringe kundeservice (+47) 21 00 74 50 (åpen Mandag – Fredag kl 09 – 14)
2. Politianmeld
For at vi skal kunne starte undersøkelser og vurdere en reklamasjonssak som gjelder svindel, trenger vi en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet
3. Reklamasjon
Logg inn på Min Side eller appen, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.Gå til spørsmålet
Har du bestilt og betalt for noe som du ikke har mottatt; mottatt noe annet enn bestilt eller lignende, må du gjøre følgende.
1. Kontakte brukerstedet direkte for å forsøke å løse problemet.2. Dersom brukerstedet ikke er villig til å løse problemet, kan du logge inn på Min Side, velg Kredittkort og deretter fanen Reklamasjoner. Fyll ut skjemaet og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon som viser at du har forsøkt å løse saken med brukerstedet.Gå til spørsmålet
1. Kontakte brukerstedet direkte for å forsøke å løse problemet.2. Dersom brukerstedet ikke er villig til å løse problemet, kan du logge inn på Min Side, velg Kredittkort og deretter fanen Reklamasjoner. Fyll ut skjemaet og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon som viser at du har forsøkt å løse saken med brukerstedet.Gå til spørsmålet
Transaksjoner og kvitteringer
Du finner dine transaksjoner ved å logge in på Min Side eller i appen
- Velg transaksjoner fra menyen
- Ved å klikke på transaksjonen får du mer informasjon om transaksjonen, som eksempel konto til og fra samt transaksjon og bokført dato.
Gå til spørsmålet
- Velg transaksjoner fra menyen
- Ved å klikke på transaksjonen får du mer informasjon om transaksjonen, som eksempel konto til og fra samt transaksjon og bokført dato.
Gå til spørsmålet
Nei, dessverre. Vi sitter ikke på underbilag på transaksjoner.
Vennligst kontakt butikken eller brukerstedet du handlet i for å få tilsendt en kopi av kvitteringen.Gå til spørsmålet
Vennligst kontakt butikken eller brukerstedet du handlet i for å få tilsendt en kopi av kvitteringen.Gå til spørsmålet
PIN-kode
Du finner PIN-koden din på Min Side eller i Morrow-appen.
Velg 'Kredittkort' i menyen helt øverst. Trykk deretter på 'Mitt Kort'. Trykk så på 'Se PIN'.
Sjekk at kortnummeret ditt stemmer, og klikk på spørsmålstegnene (????) for å se PIN-koden din. PIN-koden er synlig i noen sekunder. Du kan se PIN-koden din så mange ganger du vil.
Gå til spørsmålet
Velg 'Kredittkort' i menyen helt øverst. Trykk deretter på 'Mitt Kort'. Trykk så på 'Se PIN'.
Sjekk at kortnummeret ditt stemmer, og klikk på spørsmålstegnene (????) for å se PIN-koden din. PIN-koden er synlig i noen sekunder. Du kan se PIN-koden din så mange ganger du vil.
Gå til spørsmålet
Har du glemt PIN-koden din, kan du logge inn og se den på Min Side.
Trenger du en ny PIN-kode må vi bestille deg et nytt kort og du får da en ny tilfeldig valgt PIN-kode. Ta kontakt med kundeservice via 'Meldingsboks' på Min Side for å bestille dette. Gå til spørsmålet
Trenger du en ny PIN-kode må vi bestille deg et nytt kort og du får da en ny tilfeldig valgt PIN-kode. Ta kontakt med kundeservice via 'Meldingsboks' på Min Side for å bestille dette. Gå til spørsmålet
Spørsmål om kredittkort
Har du nettopp fått innvilget Morrow Bank kredittkort?
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Venter du på fornyet kort?Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Venter du på fornyet kort?Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Fysisk i butikk:
Bruk kortet fysisk i en butikk ved å sette det inn i betalingsterminalen og taste PIN-koden.Minibank:
Sett kortet inn i en minibank og bruk PIN-koden for å aktivere det.Min Side/ appen:
Du kan også aktivere kortet via Min Side eller appenMerk: Du må ha mottatt og aktivert det fysiske kortet før du kan bruke Google Pay eller handle på nett.Gå til spørsmålet
Bruk kortet fysisk i en butikk ved å sette det inn i betalingsterminalen og taste PIN-koden.Minibank:
Sett kortet inn i en minibank og bruk PIN-koden for å aktivere det.Min Side/ appen:
Du kan også aktivere kortet via Min Side eller appenMerk: Du må ha mottatt og aktivert det fysiske kortet før du kan bruke Google Pay eller handle på nett.Gå til spørsmålet
Aktiver kortet: Du må aktivere det nye kortet før det kan brukes til netthandelBetaling av faktura: Sjekk at fakturaen er betalt. Utestående beløp kan påvirke kortets tilgjengelighet.Riktig kortinformasjon: Sjekk at kortnummer, utløpsdato og CVC-kode er riktig skrevet ved nettkjøpKredittgrense: Sjekk at du har nok kreditt igjen på kortet.Tekniske feil: Det kan oppstå midlertidige tekniske problemer hos brukerstedet. Prøv igjen senere eller i en annen butikk/nettbutikk.Kortstatus i nettbank: Logg inn på Min Side og sjekk om kortet kan være sperret.Gå til spørsmålet
Når du gjør et kjøp, reserverer banken et beløp på kortet ditt for å kontrollere at du har dekning og sikre at pengene er tilgjengelige for selgeren. Dette er vanlig ved netthandel, hotellbestillinger og bensinstasjoner. I noen tilfeller kan det reserverte beløpet være høyere enn det endelige beløpet du faktisk betaler – for eksempel ved bensinpåfylling.Pengene trekkes ikke fra kontoen din før transaksjonen er fullført og bokført, noe som vanligvis skjer innen noen få dager.
Gå til spørsmålet
Gå til spørsmålet
Du kan overføre penger til hvilken som helst konto ved å logge inn på Min Side eller i appen.
1. Velg kredittkort og deretter "Betal/Overfør".
2. Fyll inn kontonummer og beløp, deretter klikk på «Signer og betal».
Du kan også betale en regning fra Min Side med Morrow Bank kredittkortet ditt. Følg de samme stegene og fyll ut KID.Renter beregnes fra første dag ved overføring eller betaling av regninger. Årlig nominell rente: 26,90 %.
Gå til spørsmålet
1. Velg kredittkort og deretter "Betal/Overfør".
2. Fyll inn kontonummer og beløp, deretter klikk på «Signer og betal».
Du kan også betale en regning fra Min Side med Morrow Bank kredittkortet ditt. Følg de samme stegene og fyll ut KID.Renter beregnes fra første dag ved overføring eller betaling av regninger. Årlig nominell rente: 26,90 %.
Gå til spørsmålet
Kredittkortet fra Morrow Bank er et Mastercard som kan brukes på over 34 millioner utsalgssteder over hele verden. Se etter Mastercard-logoen der hvor du handler.Les mer om Mastercard her.Gå til spørsmålet
Ja, og det med fordel! Når du betaler dine kjøp med Morrow Bank kredittkort i Vipps får du bonus, akkurat som når du betaler med ditt fysiske kort. I tillegg har du også mulighet til å gjøre overføringer til andre, eller å betale regninger der.Gå til spørsmålet
Ønsker du å avslutte ditt kredittkort logger du inn på Min Side eller i appen for å sende en melding til kundeservice. En av våre ansatte vil da kontakte deg for å hjelpe deg med avslutningen.Før vi får avsluttet kontoen din må saldo være i null.Gå til spørsmålet
Bonus
Hvordan opptjener jeg bonus?
Når du handler med ditt Morrow Bank kredittkort tjener du automatisk bonuspoeng.- 4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no
- 2 % bonus på kjøp av varer på internett*
- 1 % bonus på alle øvrige varekjøp
Hvor mange bonuspoeng kan opptjenes?
Du kan tjene opptil 500 bonuspoeng per måned og 2000 bonuspoeng i løpet av de siste 12 månedene.Se priser og vilkår for kredittkort -->
Hvordan beregnes bonus?
Bonuspoeng beregnes i hele kroner, og det rundes opp eller ned etter en standard matematisk formel.Det vil si, gir kjøpet 2,50 bonuspoeng får man tildelt 3, og gir kjøpet 2,49 bonuspoeng tildeles man 2.Gå til spørsmåletHvor lenge er bonuspoengene mine gyldige?
Bonuspoengene er gyldig i 2 år fra opptjeningsdato.Hvordan bruker jeg bonuspoeng?
Bonuspoengene kan brukes som betaling av dine fakturaer hos Morrow Bank. 500 bonuspoeng = 500 kroner.- Logg inn på Min Side eller i appen
- Klikk på 'bonuspoeng'
- Gå til 'Bruk bonus 'Bekreft uttak på knappen 'Bruk bonus'
Hvor finner jeg min bonussaldo?
Du kan alltid finne oppdatert bonussaldo på Min Side og i mobilbanken, under Bonus.Gå til spørsmålet
Digital betaling
Apple Pay er allerede installert på enheten din. Gå til "Wallet" på din enhet og følg instruksjonene. Sørg for å ha nyeste iOS-oppdatering installert.Les mer om Apple Pay her -->Gå til spørsmålet
Apple Pay er en enklere og sikrere måte å betale på i butikker, i apper og på nettet ved hjelp av iPhone, Apple Watch, iPad og Mac.Les mer om Apple Pay her -->Gå til spørsmålet
Google Pay er en betalingstjeneste for mobilbetaling og en digital lommebok utviklet av Google.
Les mer om Google Pay her -->Gå til spørsmålet
Les mer om Google Pay her -->Gå til spørsmålet

Fant du ikke svaret?
Kontakt oss
Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom meldingsboksen på Mine Sider.Kundeservice
Telefon (+47) 21 00 74 50
Mandag - Fredag 09 - 14Lørdag, søndag og helligdag stengt
Sperre kort
Sperr kortet selv på Mine Sider eller i appenAlternativt ring sperretjenesten for kort (+47) 21 00 74 55
Aktivering av digital lommebok
Aktiver selv på Mine Sider eller i appenVed behov for hjelp, ring (+47) 21 00 74 55