Kredittkort
Hva kan vi hjelpe deg med?
Søknad og kredittgrense
Har du nettopp fått innvilget Morrow Bank Mastercard?
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Du kan søke om økt kredittgrense via Min Side.
Om det er tilbudt eller ikke er basert på en automatisk totalvurdering som trekker informasjon fra de siste ligningstallene. Dersom knappen ikke vises er det fordi dette ikke kan tilbys for øyeblikket.Gå til spørsmålet
Om det er tilbudt eller ikke er basert på en automatisk totalvurdering som trekker informasjon fra de siste ligningstallene. Dersom knappen ikke vises er det fordi dette ikke kan tilbys for øyeblikket.Gå til spørsmålet
Da vi mottok din søknad om kredittkort ble det foretatt en vurdering av din søknad basert på ulike kriterier. Kredittgrensen ble innvilget på grunnlag av tilgjengelig informasjon om din økonomiske situasjon på dette tidspunktet. Kredittgrensen er ikke permanent og kan justeres over tid. Når vi har fått mer informasjon om betalingshistorikk fra deg, kan vi i fremtiden se på å øke din kredittgrense.Gå til spørsmålet
Med bakgrunn i informasjonen vi hadde tilgjengelig på søknadstidspunktet, kunne vi ikke innvilge søknaden. Dette er informasjon fra en kredittsjekk og opplysningene du har gitt i søknaden.
Du er velkommen til å søke igjen dersom denne informasjonen endrer seg på et senere tidspunkt.Gå til spørsmålet
Du er velkommen til å søke igjen dersom denne informasjonen endrer seg på et senere tidspunkt.Gå til spørsmålet
Vi gjør en løpende vurdering av din kredittgrense basert på betalingshistorikk og ligningstall. Har du fått et avslag på søknaden din, betyr det at vi ikke kan øke kredittgrensen din på nåværende tidspunkt.Gå til spørsmålet
Det er dessverre ikke mulig. Avtalen må signeres med BankID. Dette er både sikkert og effektivt, slik får du ditt Morrow Bank Mastercard så raskt og trygt som mulig.Gå til spørsmålet
Det kan være at din BankID ikke er aktiv for bruk andre steder enn i din egen nettbank. Ta kontakt med banken som har gitt deg din BankID for å få låst den opp.Gå til spørsmålet
For å få et Morrow Bank kredittkort må du ha fylt 20 år, være folkeregistrert i Norge, og ikke ha noen aktive betalingsanmerkninger.
Vi vil gjennomføre en kredittvurdering ved søknaden. Vi vil tilby deg kredittkort basert på opplysninger som blir gitt i søknaden, samt informasjon som kommer frem av en kredittsjekk.Gå til spørsmålet
Vi vil gjennomføre en kredittvurdering ved søknaden. Vi vil tilby deg kredittkort basert på opplysninger som blir gitt i søknaden, samt informasjon som kommer frem av en kredittsjekk.Gå til spørsmålet
Reklamasjon
Det første du bør gjøre er å se gjennom ordrebekreftelser og kvitteringer for å se om du finner et kjøp fra denne datoen som stemmer overens med beløpet. Noen brukersteder kan ha en fakturatekst som er annerledes enn brukerstedets egentlige navn. Finner du ikke ut av det kan du kontakte oss på telefon 21 00 74 50.
Dersom du oppdager en transaksjon for et kjøp som ikke er foretatt av deg, ber vi deg om å sende inn en reklamasjon til oss. Dette gjør du ved å logge inn på Min Side og gå til fanen Reklamasjoner under Kredittkort. Der fyller du ut informasjon og legger ved eventuell dokumentasjon.
Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice.Gå til spørsmålet
Dersom du oppdager en transaksjon for et kjøp som ikke er foretatt av deg, ber vi deg om å sende inn en reklamasjon til oss. Dette gjør du ved å logge inn på Min Side og gå til fanen Reklamasjoner under Kredittkort. Der fyller du ut informasjon og legger ved eventuell dokumentasjon.
Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice.Gå til spørsmålet
Kundeservice kan i sine systemer se noe mer informasjon enn hva som kommer på fakturaen din og på Min Side. Ta kontakt med oss via 'Meldingsboks' på Min Side dersom du har spørsmål angående spesifikke transaksjoner, slik at vi kan se på saken. Gå til spørsmålet
Nei, dessverre. Vi sitter ikke på underbilag på transaksjoner.
Vennligst kontakt butikken eller brukerstedet du handlet i for å få tilsendt en kopi av kvitteringen.Gå til spørsmålet
Vennligst kontakt butikken eller brukerstedet du handlet i for å få tilsendt en kopi av kvitteringen.Gå til spørsmålet
Før vi kan hjelpe deg, ber vi deg om å ta kontakt med brukerstedet angående saken. Ta gjerne kontakt skriftlig, men ring også. Ta vare på all kommunikasjon med brukerstedet for å kunne dokumentere dette ved en eventuell reklamasjonssak.
Dersom du ikke kommer noen vei med brukerstedet kan du registrere en reklamasjon hos oss. Logg inn på Min Side og velg Kredittkort. Her finner du en fane for Reklamasjoner. Legg da ved kvitteringer og dokumentasjon på kontakt med brukerstedet.
Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice.Gå til spørsmålet
Dersom du ikke kommer noen vei med brukerstedet kan du registrere en reklamasjon hos oss. Logg inn på Min Side og velg Kredittkort. Her finner du en fane for Reklamasjoner. Legg da ved kvitteringer og dokumentasjon på kontakt med brukerstedet.
Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice.Gå til spørsmålet
Ja, for at vi skal kunne starte undersøkelser og gå videre med reklamasjonen trenger vi en bekreftelse på at forholdet er politianmeldt.Gå til spørsmålet
Har du oppdaget ukjente transaksjoner foretatt med ditt kort? Har du ikke mottatt betalt vare, mottatt en falsk vare eller blitt dobbeltbelastet?
Slik sender du en reklamasjon til oss:
Logg inn på Min Side, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.Gå til spørsmålet
Slik sender du en reklamasjon til oss:
Logg inn på Min Side, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.Gå til spørsmålet
Sperre kort
Dersom du har mistet kortet ditt er det viktig at du sperrer dette så raskt som mulig.
Du kan enkelt blokkere og åpne kortet døgnet rundt på Min Side og i Morrow Bank-appen, eller ved å ringe kundeservicen vår.
Sperretjeneste alltid åpen på (+47) 21 00 74 55Gå til spørsmålet
Du kan enkelt blokkere og åpne kortet døgnet rundt på Min Side og i Morrow Bank-appen, eller ved å ringe kundeservicen vår.
Sperretjeneste alltid åpen på (+47) 21 00 74 55Gå til spørsmålet
Morrow Bank kredittkort
Sjekk at kortet ditt er i god stand, uten skader og slitasje. Avviste forsøk kan også skyldes tekniske feil hos brukerstedet. Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon eller dersom vi skal bestille et nytt kort.
Merk at manglende betaling av faktura kan gi deg problemer med å bruke kortet.Gå til spørsmålet
Merk at manglende betaling av faktura kan gi deg problemer med å bruke kortet.Gå til spørsmålet
For å hindre at man skal fylle bensin for mer enn hva man har dekning for på kredittkortet, bruker ubetjente bensinstasjoner og automatiske pumper å reservere et beløp for en raus tank (inntil kr 1500,-) på kredittkortet. Normalt korrigeres dette mot reell påfylling etter kort tid og reservasjonen oppheves automatisk innen få virkedager.
Når du sjekker inn på et hotell eller leier en bil er det heller ikke uvanlig at det blir reservert et beløp på ditt kredittkort.
Ved reservasjoner blir beløpet du har disponibelt på kredittkortet noe lavere. Etter at transaksjonen bokføres og belastes din konto, blir reservasjonen slettet.Gå til spørsmålet
Når du sjekker inn på et hotell eller leier en bil er det heller ikke uvanlig at det blir reservert et beløp på ditt kredittkort.
Ved reservasjoner blir beløpet du har disponibelt på kredittkortet noe lavere. Etter at transaksjonen bokføres og belastes din konto, blir reservasjonen slettet.Gå til spørsmålet
Har du nettopp fått innvilget Morrow Bank Mastercard?
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Vi gjør vårt beste for å sende kortet til deg så raskt som mulig og vi tror at du vil motta kortet ditt i løpet av den kommende uken etter godkjent søknad.Mens du venter på ditt fysiske kort kan du komme i gang med Apple Pay.
Apple Pay, Google Pay og de fleste abonnementstjenester vil fortsatt fungere upåvirket også etter datoen på det fysiske kortet er utløpt dersom du venter på et fornyet kort.Gå til spørsmålet
Det er gebyrfritt å gjøre kontantuttak fra ditt Morrow Bank Mastercard. Ved uttak av kontanter i bankautomat eller ved overføringer fra Min Side påløper det derimot renter fra samme dag til en rentesats på 24,9%. For å innfri eksakt skyldig beløp ber vi deg ta kontakt med kundeservice på tlf 21 00 74 50.Gå til spørsmålet
Det er ingen transaksjonsgebyrer på kortet.
Varekjøp er også rentefritt i inntil 50 dager dersom du betaler hele det resterende beløpet til forfall. Betaling av regninger og overføringer via Min Side, samt kontantuttak belastes med renter fra transaksjonsdatoen.
Merk at transaksjoner i utlandet pålegges et valutapåslag på 1,75 %. Ekstra kostnader ved uttak i minibank kan også forekomme, men dette er det i så fall eier av minibanken og ikke Morrow Bank som belaster.Gå til spørsmålet
Varekjøp er også rentefritt i inntil 50 dager dersom du betaler hele det resterende beløpet til forfall. Betaling av regninger og overføringer via Min Side, samt kontantuttak belastes med renter fra transaksjonsdatoen.
Merk at transaksjoner i utlandet pålegges et valutapåslag på 1,75 %. Ekstra kostnader ved uttak i minibank kan også forekomme, men dette er det i så fall eier av minibanken og ikke Morrow Bank som belaster.Gå til spørsmålet
Ønsker du å avslutte ditt kredittkort er du nødt til å logge inn til Min Sidefor å sende en melding til kundeservice. En av våre ansatte vil da kontakte deg for å hjelpe deg med avslutningen.Gå til spørsmålet
Dine siste korttransaksjoner finner du på Min Side under "Transaksjoner" og i transaksjonsoversikten i din Morrow Bank app.
Vær oppmerksom på at nylige gjennomførte kjøp kan ligge som reservasjoner og vil først vises med full informasjon når kjøpstransaksjonen har nådd Morrow Bank.Gå til spørsmålet
Vær oppmerksom på at nylige gjennomførte kjøp kan ligge som reservasjoner og vil først vises med full informasjon når kjøpstransaksjonen har nådd Morrow Bank.Gå til spørsmålet
Alle banker og nettbutikker er forpliktet til å sikre netthandel gjennom en løsning som krever streng kundeautentisering.
Denne løsningen betyr økt sikkerhet for deg som kunde, da alle nettkjøp må godkjennes med BankID.
CVC2-kode er også vanlig å måtte oppgi ved kjøp på internett. Denne koden er de tre sifrene du finner i signaturfeltet på baksiden av kortet.Gå til spørsmålet
Denne løsningen betyr økt sikkerhet for deg som kunde, da alle nettkjøp må godkjennes med BankID.
CVC2-kode er også vanlig å måtte oppgi ved kjøp på internett. Denne koden er de tre sifrene du finner i signaturfeltet på baksiden av kortet.Gå til spørsmålet
Du kan overføre penger fra kredittkortet ditt til din private konto eller betale en regning direkte fra Min Side. Overføringen vil normalt være tilgjengelig på mottakerens konto i løpet av to virkedager. Merk at rente løper fra transaksjonsdato ved overføringer og regningsbetalinger.
Overføring til privatkonto krever ikke KID. Overføring til privatkonto kan gjennomføres ved å fylle inn kontonummer, beløp og deretter melding. Meldingen må inneholde minimum èn bokstav for at overføringen skal gjennomføres. Overføringen signeres med BankID. Overføring/betaling av faktura medfører renter fra samme dag.
Overføring til konto som krever KID kan gjennomføres ved å fylle inn kontonummer, beløp, og deretter KID. Overføringen signeres med BankID. Overføring/betaling av faktura medfører renter fra samme dag.Gå til spørsmålet
Overføring til privatkonto krever ikke KID. Overføring til privatkonto kan gjennomføres ved å fylle inn kontonummer, beløp og deretter melding. Meldingen må inneholde minimum èn bokstav for at overføringen skal gjennomføres. Overføringen signeres med BankID. Overføring/betaling av faktura medfører renter fra samme dag.
Overføring til konto som krever KID kan gjennomføres ved å fylle inn kontonummer, beløp, og deretter KID. Overføringen signeres med BankID. Overføring/betaling av faktura medfører renter fra samme dag.Gå til spørsmålet
PIN-kode
PIN-koden finner du på Min Side, under Kredittkort/ 'Mine kort'. Dersom du ikke kan se PIN-koden der, ber vi deg om å kontakte oss via 'Meldingsboks' på Min Side. Den finner du ved å trykke på pilen ved siden av navnet ditt, øverst på høyre side når du er logget inn på Min Side.Gå til spørsmålet
Ja, i søknadsprosessen etter signering vil du kunne velge din helt egne PIN-kode. Du kan velge PIN innen 48 timer etter signering.
Om du glemmer PIN-koden din, kan du finne den på Min Side.Gå til spørsmålet
Om du glemmer PIN-koden din, kan du finne den på Min Side.Gå til spørsmålet
Har du glemt PIN-koden din, kan du logge inn og se den på Min Side.
Trenger du en ny PIN-kode må vi bestille deg et nytt kort og du får da en ny tilfeldig valgt PIN-kode. Ta kontakt med kundeservice via 'Meldingsboks' på Min Side for å bestille dette. Gå til spørsmålet
Trenger du en ny PIN-kode må vi bestille deg et nytt kort og du får da en ny tilfeldig valgt PIN-kode. Ta kontakt med kundeservice via 'Meldingsboks' på Min Side for å bestille dette. Gå til spørsmålet
Ja, du finner PIN-koden din på Min Side.
Velg 'Kredittkort' i menyen helt øverst. Trykk deretter på 'Mitt Kort'. Trykk så på 'Se PIN'.
Sjekk at kortnummeret ditt stemmer, og klikk på spørsmålstegnene for å se PIN-koden din. PIN-koden er synlig i noen sekunder. Du kan se PIN-koden din så mange ganger du vil.Gå til spørsmålet
Velg 'Kredittkort' i menyen helt øverst. Trykk deretter på 'Mitt Kort'. Trykk så på 'Se PIN'.
Sjekk at kortnummeret ditt stemmer, og klikk på spørsmålstegnene for å se PIN-koden din. PIN-koden er synlig i noen sekunder. Du kan se PIN-koden din så mange ganger du vil.Gå til spørsmålet
Bonus
Når du handler med ditt Morrow Bank kredittkort tjener du automatisk bonuspoeng.
SÅ MYE BONUS TJENER DU MED KORTET:
4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no
2 % bonus på kjøp av varer på internett*
1 % bonus på alle øvrige varekjøp
* Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard
Kontantuttak, overføringer fra Min Side og pengeoverføringer via tredjeparts betalingsløsninger gir ikke bonus. Aktører som tilbyr pengeoverføringer er eksempelvis Vipps, Western Union, Payr, Bill Kill m.fl.Gå til spørsmålet
SÅ MYE BONUS TJENER DU MED KORTET:
4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no
2 % bonus på kjøp av varer på internett*
1 % bonus på alle øvrige varekjøp
* Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard
Kontantuttak, overføringer fra Min Side og pengeoverføringer via tredjeparts betalingsløsninger gir ikke bonus. Aktører som tilbyr pengeoverføringer er eksempelvis Vipps, Western Union, Payr, Bill Kill m.fl.Gå til spørsmålet
Bonuspoengene kan brukes som betaling av dine fakturaer hos Morrow Bank.
500 bonuspoeng = 500 kroner.
For å ta ut bonuspoeng mot faktura:Logg inn på Min SideKlikk på 'bonuspoeng'Gå til 'Bruk bonus'Bekreft uttak på knappen 'Bruk bonus'Gå til spørsmålet
500 bonuspoeng = 500 kroner.
For å ta ut bonuspoeng mot faktura:Logg inn på Min SideKlikk på 'bonuspoeng'Gå til 'Bruk bonus'Bekreft uttak på knappen 'Bruk bonus'Gå til spørsmålet
Du kan spare opptil 500 bonuspoeng per måned og 2000 bonuspoeng i løpet av de siste 12 månedene.
Bonuspoengene registreres når transaksjonen blir bokført. For kjøp som gjøres i slutten av måneden kan man derfor oppleve at kjøpet blir bokført måneden etter.
På Min Side, under Bonus, finner du oversikten over opptjent bonus per måned og hittil i år. Se prislisten for flere detaljer angående bonus.Gå til spørsmålet
Bonuspoengene registreres når transaksjonen blir bokført. For kjøp som gjøres i slutten av måneden kan man derfor oppleve at kjøpet blir bokført måneden etter.
På Min Side, under Bonus, finner du oversikten over opptjent bonus per måned og hittil i år. Se prislisten for flere detaljer angående bonus.Gå til spørsmålet
Du kan alltid finne oppdatert bonussaldo på Min Side, under Bonus.
Din bonussaldo vises også på fakturaen din og i Morrow Bank appen.Gå til spørsmålet
Din bonussaldo vises også på fakturaen din og i Morrow Bank appen.Gå til spørsmålet
Bonuspoeng beregnes i hele kroner, og det rundes opp eller ned etter en standard matematisk formel. Det vil si, gir kjøpet 2,50 bonuspoeng får man tildelt 3, og gir kjøpet 2,49 bonuspoeng tildeles man 2. På enkeltkjøp kan man derfor oppleve å få ett for lite eller ett ekstra bonuspoeng, mens over tid vil dette jevne seg ut.
Handler du i butikk må du kjøpe for minimum 50kr for å tildeles 1 poeng.Gå til spørsmålet
Handler du i butikk må du kjøpe for minimum 50kr for å tildeles 1 poeng.Gå til spørsmålet
Fra 1.5 2023 er betaling med bonuspoeng ikke lenger et alternativ i kassen hos Komplett.no.Du kan fortsatt bruke bonuspoeng til betaling av fakturaen din i Morrow Bank - uansett hva du har kjøpt.Gå til spørsmålet
Digital betaling
Ja, og det med fordel! Når du betaler dine kjøp med Morrow Bank kredittkort i Vipps får du bonus, akkurat som når du betaler med ditt fysiske kort. I tillegg har du også mulighet til å gjøre overføringer til andre, eller å betale regninger der.
Når du betaler med Google Pay eller Apple Pay vil appen sende en unik kryptert kode til brukerstedet. På den måten vil ikke kortinformasjonen din bli delt med nettbutikken eller butikken. Koden er unik slik at det ikke er mulig å kopiere denne og bruke den igjen på andre butikker.Gå til spørsmålet
iPhone*
• Åpne Wallet-appen.
• Trykk på plusstegnet øverst til høyre.
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
* Har du ikke fått det fysiske kortet ditt enda kan du legge til kortet via Morrow Bank appen.
Apple Watch
• Åpne Apple Watch-appen på iPhone.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
iPad
• Gå til Innstillinger.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPad til å skanne kortinformasjonen.
MacBook Pro med Touch ID
• Gå til Systemvalg.
• Velg «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på MacBook Pro til å skanne kortinformasjonen.Gå til spørsmålet
• Åpne Wallet-appen.
• Trykk på plusstegnet øverst til høyre.
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
* Har du ikke fått det fysiske kortet ditt enda kan du legge til kortet via Morrow Bank appen.
Apple Watch
• Åpne Apple Watch-appen på iPhone.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPhone til å skanne kortinformasjonen.
iPad
• Gå til Innstillinger.
• Trykk på «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kreditt- eller debetkort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på iPad til å skanne kortinformasjonen.
MacBook Pro med Touch ID
• Gå til Systemvalg.
• Velg «Wallet og Apple Pay» og velg «Legg til kort».
• Skriv inn sikkerhetskoden på kortet for å legge til kreditt- eller debetkortet som er knyttet til iTunes-kontoen din. Eller velg «Bruk et annet kort» og bruk kameraet på MacBook Pro til å skanne kortinformasjonen.Gå til spørsmålet
Apple Pay er en enklere og sikrere måte å betale på i butikker, i apper og på nettet ved hjelp av iPhone, Apple Watch, iPad og Mac.* Du kan betale med enhetene du bruker hver eneste dag. Apple Pay er også en sikrere og raskere måte å betale på i apper og på nettet. Du trenger ikke opprette kontoer eller fylle ut lange skjemaer.
*Du finner en liste over Apple Pay-kompatible enheter her:
support.apple.com/km207105.Gå til spørsmålet
*Du finner en liste over Apple Pay-kompatible enheter her:
support.apple.com/km207105.Gå til spørsmålet
Google Pay er en betalingstjeneste for mobilbetaling og en digital lommebok utviklet av Google.
Du trenger ikke overføre penger til Google Pay. istede legger du heller til Morrow Bank Mastercardet ditt for en enkel, trygg og effektiv måte å betale på.Gå til spørsmålet
Du trenger ikke overføre penger til Google Pay. istede legger du heller til Morrow Bank Mastercardet ditt for en enkel, trygg og effektiv måte å betale på.Gå til spørsmålet
Google Pay kan brukes på smarttelefoner, smartklokker og andre mobile enheter som kjører operativsystemet Android 5.0 (Lollipop) eller høyere. En liste over enheter som er kompatibel med Apple Pay finner du herGå til spørsmålet
Du bør sperre det digitale kortet tilknyttet din digitale Pay-funksjon. Dette kan du gjøre direkte i nettbanken din, eller du kan kontakte kundeservice på telefon 21 00 74 50. Du kan sperre det fysiske kortet og det digitale kortet uavhengig av hverandre. Dersom du sperrer det fysiske kortet ditt vil det digitale kortet ditt automatisk bli sperret. For Apple-brukere kan du også sperre kortet gjennom iCloud eller Find My iPhone.
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller andre sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk. Gå til spørsmålet
Du bør alltid beskytte enheten din med kode, eller andre sikkerhetstiltak som fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å minimere risikoen for misbruk. Gå til spørsmålet
Nei, du trenger ikke en aktiv nettforbindelse for å betale med Google Pay. Terminalen benytter seg av vanlig NFC teknologi.Gå til spørsmålet
Du kan bruke Google- og Apple Pay til å betale i alle butikker som har terminaler som støtter NFC-teknologi. Dette er en kontaktløs betaling, som gjør at du kan holde telefonen eller klokken i nærheten av terminalen for å betale for kjøpet ditt.
Innen utgangen av 2020 skal alle betalingsterminaler i Norge støtte NFC-teknologi.Gå til spørsmålet
Innen utgangen av 2020 skal alle betalingsterminaler i Norge støtte NFC-teknologi.Gå til spørsmålet
Du betaler i apper og på nettsteder i Safari på iPhone og iPad ved å velge Apple Pay i kassen og fullføre betalingen via Face ID eller Touch ID.
Du betaler på nettsteder i Safari på Mac ved å velge Apple Pay og fullføre betalingen med iPhone eller Apple Watch. På MacBook Pro betaler du via Touch ID på Touch Bar.Gå til spørsmålet
Du betaler på nettsteder i Safari på Mac ved å velge Apple Pay og fullføre betalingen med iPhone eller Apple Watch. På MacBook Pro betaler du via Touch ID på Touch Bar.Gå til spørsmålet
Slik betaler du med Face ID:
Dobbeltklikk på sideknappen, se på skjermen, og hold deretter iPhonen nær leseren på betalingsautomaten.Slik betaler du med Touch ID:
Hold iPhonen nær leseren med fingeren din på Touch ID.Slik betaler du på Apple Watch:
Dobbeltklikk på sideknappen, og hold Apple Watch mot leseren.Gå til spørsmålet
Dobbeltklikk på sideknappen, se på skjermen, og hold deretter iPhonen nær leseren på betalingsautomaten.Slik betaler du med Touch ID:
Hold iPhonen nær leseren med fingeren din på Touch ID.Slik betaler du på Apple Watch:
Dobbeltklikk på sideknappen, og hold Apple Watch mot leseren.Gå til spørsmålet

Fant du ikke svaret?
Kontakt oss
Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom meldingsboksen på Mine Sider.Kundeservice
(+47) 21 00 74 50Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)
Sperre kort
(+47) 21 00 74 55Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Mine Sider eller i appen
Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55Alltid åpen
(+47) 21 00 74 50Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)
Sperre kort
(+47) 21 00 74 55Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Mine Sider eller i appen
Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55Alltid åpen