Melde skade

Informasjon og skademeldingsskjemaer finner du ved følge linken under:
Meld skade

Skjemaet må sendes uten ugrunnet opphold etter at forsikringstilfellet inntraff.

Husk at du må betale dine tilsendte fakturaer selv om du har et skadetilfelle.
Gå til spørsmålet

Betalingsforsikring - Lån

Månedserstatningen er det høyeste beløpet av enten månedskostnad for lånet eller 2% av utestående saldo på ditt lån. Maksimalt erstatningsbeløp er 15 000 kr pr mnd. Selvstendig næringsdrivende er ikke dekket ved arbeidsledighet.

Ved dødsfall og kritisk sykdom er forsikringsbeløpets størrelse lik utestående lånesaldo, maksimalt 500 000 kr for lån.

Les mer om betalingsforsikring
Gå til spørsmålet

Du finner fullstendige vilkår og forkjøpsinformasjon for Betalingsforsikring på lån her.

Hvis du velger å tegne Betalingsforsikring på lånet ditt, vil vilkår, forhåndskjøpsinformasjon og forsikringserklæringen være tilgjengelig for deg på Min Side.
Gå til spørsmålet

Forsikringen er kostnadsfri opptil de to første månedene etter at lånet er utbetalt.

Etter den kostnadsfrie perioden er over koster forsikringen 0,25% av utestående saldo. Dette beløpet blir fakturert månedlig sammen med lånet. Ved en utestående saldo på eksempelvis 50 000 kr vil den månedlige kostnaden bli 125 kr.
Gå til spørsmålet

Betalingsforsikring gir deg økonomisk trygghet dersom en uforutsett hendelse skulle inntreffe. Betalingsforsikring dekker månedlige utgifter til lånet hvis du blir syk, arbeidsledig eller ved dødsfall.

Forsikringen kjøper du når du søker om lån eller kredittkort.

Les mer om Betalingsforsikringen vår her.
Gå til spørsmålet

For å tegne Betalingsforsikring må du oppfylle alle tegningskriteriene.

Les om Betalingsforsikringen og kriteriene her.
Gå til spørsmålet

Ønsker du å si opp betalingsforsikringen din kan du kontakte oss via meldingsboksen på Min Side, eller på telefon. Husk at oppsigelsen er bindene og at du ikke har mulighet til å tegne forsikringen på nytt når du har sagt opp.Gå til spørsmålet

Betalingsforsikring - Kredittkort

Månedserstatningen er 10% av utestående saldo på ditt kort. Maksimalt erstatningsbeløp er 10 000 kroner per måned. Selvstendig næringsdrivende er ikke dekket ved arbeidsledighet.

Ved dødsfall og kritisk sykdom er forsikringsbeløpets størrelse lik utestående saldo - maksimalt 100 000 kroner for kort.

Les mer om forsikringen her
Gå til spørsmålet

Forsikringen er kostnadsfri opptil de to første månedene etter at kredittkortkontoen er opprettet.

Betalingsforsikringen koster 0,9 % av utestående saldo og blir fakturert månedlig sammen med kredittkortfakturaen. Ved en utestående saldo på eksempelvis 20 000 kroner, vil den månedlige forsikringspremien bli 180 kroner. Premien reduseres når utestående saldo reduseres.
Gå til spørsmålet

Du finner fullstendige vilkår for Betalingsforsikring på kredittkort her.

Hvis du velger å tegne Betalingsforsikring på kredittkortet ditt, vil vilkår, forkjøpsinformasjon og forsikringserklæringen være tilgjengelig for deg på Mine sider.
Gå til spørsmålet

Ved tegning av Betalingsforsikring må du oppfylle alle tegningskriteriene.

Les mer om tegningskriteriene her.
Gå til spørsmålet

Betalingsforsikring gir deg økonomisk trygghet dersom en uforutsett hendelse skulle inntreffe. Betalingsforsikring dekker månedlige utgifter til kredittkortet hvis du blir syk, arbeidsledig eller ved dødsfall.

Forsikringen kjøper du når du søker om kredittkort.

Les mer om forsikringen her.
Gå til spørsmålet

Ønsker du å si opp betalingsforsikringen din kan du kontakte oss via meldingsboksen på Min Side, eller på telefon. Husk at oppsigelsen er bindene og at du ikke har mulighet til å tegne forsikringen på nytt når du har sagt opp.Gå til spørsmålet

Inkluderte forsikringer i Morrow Bank Mastercard

Reiseforsikringen dekker deg og din familie for uforutsette hendelser på reiser. Reiseforsikringen er kosnadsfri og er inkludert i ditt Morrow Bank Mastercard.

Forsikringen gjelder kun når minst 50 % av reisens transportkostnader er betalt/belastet med et gyldig Morrow Bank Mastercard før skadetilfelle inntreffer.

• Ved bruk av egen bil må minst 50 % av transport- og reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting etc.) være betalt med gyldig Morrow Bank Mastercard før en skade inntreffer.
• Når en reise betales ved bruk av bonuspoeng(”frequent flyer program”) regnes evt. flyskatt og andre avgifter/kostnader som transportkostnad. Forsikringen omfatter alle reiser som er helt eller delvis betalt med opptjente bonuspoeng hos Morrow Bank.
• Betaling via kontantuttak i bank aksepteres ikke. Ved pakkereiser må minst 50 % av de totale reisekostnader være betalt med gyldig Morrow Bank Mastercard før en skade inntreffer.
• Avbestillingsforsikringen gjelder fra det tidspunkt minst 50 % av reisens totale transportkostnader er betalt med gyldig Morrow Bank Kredittkort og opphører ved avreisetidspunktet.
• Forsikringen gjelder kun for reiser som starter i Norden.
• Dagsreiser uten overnatting dekkes kun når det benyttes fly.
• For reiser med åpen retur og for reiser uten returbillett gjelder forsikringen de første 35 dagene.

Du kan lese mer om Reiseforsikringen for kredittkort her.
Gå til spørsmålet

Kjøpsforsikring hjelper deg hvis du har kjøpt en vare med Morrow Bank Mastercard som blir stjålet eller ødelagt i forsikringsperioden. Ulykkesskaden må forhindre normal anvendelse av varen. Forsikringen sikrer beløp inntil kr 25 000.

Her kan du lese mer om forsikringen.
Gå til spørsmålet

Kontakt oss

Er du allerede kunde i Morrow Bank får du raskest hjelp ved å kontakte oss gjennom Min side.
Kundeservice
(+47) 21 00 74 50
Mandag - Fredag (09 - 14)
Lørdag, søndag og helligdag (Stengt)

Sperre kort
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen
Du kan også sperre kortet på Min Side eller i appen

Aktiver digital lommebok
(+47) 21 00 74 55
Alltid åpen