Hva er kundetiltak?
Morrow Bank arbeider kontinuerlig med å opprettholde beste kvalitet i vår virksomhet og en del av dette arbeidet er å passe på at vi oppfyller de juridiske kravene som stilles vår bransje.
Loven mot hvitvasking pålegger alle banker å innhente informasjon om sine kunder, også kalt kundetiltak. Vi må blant annet kjenne til årsaken bak ditt kundeforhold og vite hvordan du som kunde bruker våre produkter og tjenester. Dette kravet følger vi ved å stille en rekke spørsmål til alle våre kunder. Om du ikke besvarer spørsmålene kan det i lengden føre til at du ikke kan benytte deg av våre tjenester.
Vi jobber aktivt for å beskytte dine økonomiske interesser. Vi har som bank et ansvar for blant annet å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. For å opprettholde den tilliten vi har som samfunnsaktør er det avgjørende for oss å ivareta dette ansvaret. Ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.
Loven mot hvitvasking pålegger alle banker å innhente informasjon om sine kunder, også kalt kundetiltak. Vi må blant annet kjenne til årsaken bak ditt kundeforhold og vite hvordan du som kunde bruker våre produkter og tjenester. Dette kravet følger vi ved å stille en rekke spørsmål til alle våre kunder. Om du ikke besvarer spørsmålene kan det i lengden føre til at du ikke kan benytte deg av våre tjenester.
Vi jobber aktivt for å beskytte dine økonomiske interesser. Vi har som bank et ansvar for blant annet å bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. For å opprettholde den tilliten vi har som samfunnsaktør er det avgjørende for oss å ivareta dette ansvaret. Ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.