Jeg har UKJENTE transaksjoner på kortet mitt, hva gjør jeg?
Dersom du oppdager en transaksjon eller et brukersted som er helt ukjent for deg og du verken har vært i kontakt med brukerstedet eller gjort noen avtale som skulle føre til belastning er det viktig å handle raskt.
1. Sperr kortet umiddelbart
Hvis du mistenker at transaksjonen er uautorisert, må du sperre kortet så raskt som mulig.
Du kan gjøre dette:
- Via Min Side
- I Morrow-appen
- Ved å ringe vår sperretjenesten som er åpen hele døgnet (+47) 21 00 74 55- Ved å ringe kundeservice (+47) 21 00 74 50 (åpen Mandag – Fredag kl 09 – 14)
2. Politianmeld
For at vi skal kunne starte undersøkelser og vurdere en reklamasjonssak som gjelder svindel, trenger vi en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet
3. Reklamasjon
Logg inn på Min Side eller appen, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.
1. Sperr kortet umiddelbart
Hvis du mistenker at transaksjonen er uautorisert, må du sperre kortet så raskt som mulig.
Du kan gjøre dette:
- Via Min Side
- I Morrow-appen
- Ved å ringe vår sperretjenesten som er åpen hele døgnet (+47) 21 00 74 55- Ved å ringe kundeservice (+47) 21 00 74 50 (åpen Mandag – Fredag kl 09 – 14)
2. Politianmeld
For at vi skal kunne starte undersøkelser og vurdere en reklamasjonssak som gjelder svindel, trenger vi en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet
3. Reklamasjon
Logg inn på Min Side eller appen, velg Kredittkort og fanen for Reklamasjoner. Fyll ut skjema og legg ved nødvendig informasjon og dokumentasjon. Du får kvittering på reklamasjonen i din meldingsboks.