A woman standing in the sunlight that is seeping through some cracks in the attic
  1. Hjem
  2. Artikler
  3. Kundetiltak

Kundetiltak

Alle norske banker er pålagt å innhente informasjon om sine kunder, og denne prosessen kalles kundetiltak. Vi innhenter informasjonen ved å stille deg noen spørsmål når du først blir kunde, og deretter underveis i kundeforholdet.
Når du svarer på disse spørsmålene gir du oss viktig informasjon om formålet med kundeforholdet mellom deg og Morrow Bank, og hvordan du som kunde bruker våre produkter og tjenester. Da bidrar du til å:
  • Forhindre ID-tyveri
  • Forhindre svindelforsøk
  • Bekjempe økonomisk kriminalitet, som hvitvasking og terrorfinansiering
Vi stoler på våre kunder og vet at de aller fleste er ærlige, men for å kunne avdekke de som ikke er det er det avgjørende at vi får innhentet denne informasjonen. I tillegg hjelper du oss å gjøre en god vurdering av din evne til å betjene kreditt, så du kun får tilbudt varer og tjenester fra oss som du kan håndtere.
Hva er konsekvensen ved å ikke svare?Vi sender ut en rekke varsler når det er på tide å oppdatere informasjonen vi har om deg. Om du ikke svarer vil vi etter en periode være nødt til å stenge din konto, og avvikle ditt kundeforhold.Om du ikke har et kundeforhold hos oss, kan vi ikke lenger håndtere kreditt eller lån for deg. Det betyr at om vi må avvikle ditt kundeforhold, blir hele ditt utestående beløp automatisk sendt til et inkassobyrå. Da gjelder ikke lenger dine vilkår eller nedbetalingsplan fra Morrow Bank, og du vil måtte betale hele det skyldige beløpet omgående.Morrow Bank jobber kontinuerlig med å opprettholde best mulig kvalitet i vår virksomhet, noe som også innebærer å oppfylle de juridiske kravene som stilles til vår bransje. Ved å svare på de spørsmålene vi stiller bidrar du til dette viktige arbeidet.Her kan du lese mer om kundetiltak