Hva gjør du dersom du oppdager at noen har brukt dine opplysninger til å skaffe seg lån, kjøpt varer eller på annen måte utsatt deg for identitetstyveri? Med ID-tyveriforsikring får du bistand i å løse saken og minimere skadeomfanget. Inkludert i ditt Morrow Bank Mastercard har du kostnadsfri ID-tyveriforsikring
Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten forsikredes samtykke, benytter seg av forsikredes ID, med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling. Det kan for eksempel være å åpne en bankkonto, søke om kredittkort, lån eller registrere telefonabonnement i forsikredes navn.
Gode råd mot ID-tyveri
Aldri oppgi BankID passordet til noen
Hold brukernavn og passord privat
Sjekk at nettadressen er kryptert før du oppgir persondata
Makuler post med sensitiv data før du kaster det
Ha låst postkasse for å minimere risikoen for at brev blir stjålet
Hva dekker forsikringen?
For identitetstyveri som er oppstått og dokumentert i forsikringstiden dekkes:
Tilgang til assistanse 24 timer i døgnet - 365 dager i året
Utgifter til juridisk assistanse med inntil kr 100 000 pr. hendelse
Juridiske utgifter skal dekke rimelig og nødvendig juridisk assistanse før en tvist har oppstått, samt juridisk assistanse for å fjerne eventuelle uberettigede betalingsanmerkninger som er en direkte følge av identitetstyveriet.Juridiske utgifter skal godkjennes av forsikringsselskapet på forhånd. For å vite mer om hva som dekkes ta kontakt med cxLoyalty på telefon +47 66 98 66 02.Se fullstendige vilkår for hvilke unntak som gjelder for dekningen.Forsikringen er kostnadsfri for alle som har et aktivt Morrow Bank Mastercard.
Trenger du assistanse i forbindelse med ID-tyveri?
cxLoyalty på vegne av Gouda håndterer skader dekket av denne forsikringen. cxLoyalty kan kontaktes på telefon +47 66 98 66 02 24 timer i døgnet - 365 dager i året.